ایده های نو ( جشنها ، غذاها ، لباسها و ...)

بازیهای یوگایی

1390/12/2 23:37
نویسنده : مامان و بابا
839 بازدید
اشتراک گذاری

وضعیت ها و حالتهای یوگا می تواند به سادگی در بسیاری از بازیهای سنتی  کودکان گنجانده شود . از این رو استفاده از از این بازیها راهی هوشمندانه برای ایجاد شوق و تمرینات یوگا و نیز فعالیتی ایده آل برای گردهم آوردن بچه ها برای بازی است . در حقیقت بچه ها هرچه بیشتر ، بهتر !

گرم کردن بدن با تمرینات سبک ، آمادگی اسای و ضروری برای تمرینهای یوگا به حسای می آید و کمک می کند تا آسیب نبینیم . صرف ۵ تا ۱۰ دقیقه تمرینهای ساده و مفرح ، به ما کمک خواهد کرد که عضلات سردمان گرم و ذهنمان متمرکز شود و به آمادگی روحی لازم برسیم .

کار را با حرکتهای کوچک شروع کرده و با گرم کردن پنجه ها ، پاها ، دستها ، مچها و بازوها به گردن و سر می رسیم و سپس کل بدن را با حرکت و فعالیتهای شلدی بخش ( در صورن امکان دو یا چند نفره ) گرم می کنیم . در اینجا دو نمونه کوچک از این تمرینها برای کودکان عزیزمان معرفی می شود .

در اینجا چند نمونه از بازیها آورده می شود :

بازی مار

مانند مارهایی که پهلو به پهلو کنار هم در یک ردیف روی زمین قرار گرفته اند روی شکم دراز بکشید . پاها را با هم مثل یک دم سنگین قرار دهید . کف دستها را باز و پهن زیر شانه ها ( یا کنار صورت ) بگذارید . یک جهانگرد شجاع انتخاب کنید که با دقت و احتیاط از میان ماران خوابیده عبور کند بدون اینکه پایش به بدن ماری برخورد کند . اگر او به هر کدام از آنها برخورد کند مار دم خوابیده اش ( پاها ) را بالا می آورد و وانمود می کند که می خواهد او را بگیرد. در همین حالت دندانها یا زبانش را به جهانگرد نشان می دهد و صدای مار را تقلید می کند . به این ترتیب جهانگرد از بازی خارج می شود . جایش را به دیگری می دهد و بازی ادامه پیدا می کند .

 

بازی سگهای آبی تنبل

مانند سگهای آبی تنبل خواب آلود به پشت روی زمین دراز می کشند . پاها را روی هم قرار می دهند و دستها مثل باله آنها با پنجه های باز به طرف بالا گرفته می شوند . اگر جهانگرد هنگام عبور از میانشان ، پایش به یکی ار آنها برخورد کند و بیدارش کند ، او با ایجاد صدا ، باله ها و پاهایش را تکان می دهد . سپس جهانگرد جایش را به دیگری می دهد و بازی ادامه پیدا می کند .

چرخاندن دوک بالای سر

راست می ایستیم و کف دستها را بالای سرمان روی هم می گذاریم به شکلی که شبیه یک کلاه نوک تیز شود. حالا با چرخاندن این کلاه ، یک دایره نامرئی می کشیم و بعد از چند بار ، حرکت را در جهت عکس آن انجام می دهیم ، به این شکل مچ دستهایمان را به جنب و جوش وا می داریم.

 

کشیدن دایره کامل

می ایستیم و از پاها ، دستها و باسن خودمان برای کشیدن دایره در هوا استفاده می کنیم . دایره ها را در اندازه های مختلف از کوچک تا بزرگ می کشیم . می توانیم با سرعت کمتر دایره های بهتری بکشیم . اگر دو یا چند نفر باشیم ، می توانیم دستهای همدیگر را بگیریم تا مانع از افتادن مان بشود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)